REKORDOWE WYNIKI PRZEDSPRZEDAŻY

TOYOTY YARIS CROSS W POLSCE

2021-08-10

Od 1 czerwca trwa przedsprzedaż nowego modelu Toyoty – Yarisa Cross, który w polskich salonach dilerskich zadebiutuje 1 października podczas Dni Otwartych. Mimo że dilerzy nie posiadają jeszcze dostępnych egzemplarzy demonstracyjnych, a auto można zobaczyć jedynie na zdjęciach, filmach lub podczas krótkich prezentacji wersji przedprodukcyjnej, Yarisa Cross można już zamawiać.

 

  • Od 1 czerwca 2021 roku złożono już 1000 zamówień na nową Toyotę Yaris Cross poszerzającą gamę SUV-ów marki o model z segmentu B
  • W wybranych salonach do końca września trwa seria otwartych pokazów Yarisa Cross, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów już w październiku
  • Nowy Yaris Cross jest dostępny z układem hybrydowym lub konwencjonalnym silnikiem benzynowym, w pięciu wersjach wyposażenia i 21 wariantach kolorystycznych nadwozia
  • Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł za wersję z silnikiem benzynowym i od 88 900 zł za hybrydę
  • Według danych homologacyjnych Yaris Cross jest najoszczędniejszym hybrydowym SUV-em Toyoty
 

Hybrydowy Yaris Cross jest debiutem Toyoty w segmencie B-SUV. I choć przedsprzedaż modelu ruszyła 1 czerwca, to do 10 sierpnia – czyli w mniej niż 2,5 miesiąca od rozpoczęcia rezerwacji – polscy klienci złożyli zamówienia już na 1000 egzemplarzy, które trafią do nich w październiku.

Yaris Cross czerpie z bogatych tradycji klasycznego Yarisa oraz pierwszego na świecie kompaktowego SUV-a RAV4, łącząc wiedzę i doświadczenie Toyoty w projektowaniu wysokiej klasy samochodów. Cross jest drugim modelem po Yarisie opartym na platformie GA-B z serii TNGA zapewniającej mu bardzo sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości, stabilność na drodze, a także wyróżniającą się stylistykę.

Ten czwarty z kolei SUV w gamie Toyoty jest większy i przestronniejszy od Yarisa w nadwoziu hatchback, a pojemność jego bagażnika sięga 397 l z możliwością podwójnej, dzielonej podłogi oraz z zaczepami na pasy mocujące. W wyższych wersjach wyposażenia oparcia tylnych siedzeń składają się w proporcji 40:20:40, dzięki czemu dłuższe przedmioty można przewozić w tunelu środkowym.

Rozstaw osi jest identyczny jak w nowym Yarisie (2560 mm), natomiast nadwozie zostało poszerzone o 20 mm i wydłużone o 240 mm. Przedni zwis w porównaniu z hatchbackiem jest dłuższy o 60 mm, zaś tylny o 180 mm. Prześwit jest o 35 mm większy, a wysokość auta wzrosła o 60 mm. Yaris Cross otrzymał także podwyższone zawieszenie z przednimi kolumnami MacPhersona nowej generacji, większe koła oraz wersję z napędem na cztery koła AWD-i.

Najoszczędniejszy hybrydowy SUV Toyoty

Yaris Cross jest dostępny z silnikiem benzynowym 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz z napędem hybrydowym Hybrid Dynamic Force opartym na 3-cylindrowym silniku 1.5 i silniku elektrycznym o łącznej mocy 116 KM. Auto może mieć napęd wyłącznie na przednie koła lub posiadać elektryczny napęd AWD-i, który wyróżnia Yarisa Cross na tle całego segmentu.

W rozwiązaniu z AWD-i układ hybrydowy jest wspierany przez silnik elektryczny napędzający tylne koła, zapewniając pojazdowi bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni i ułatwiając mu poruszanie się po nierównościach. Elektryczny system AWD-i jest ponadto mniejszy i lżejszy niż jego mechaniczny odpowiednik, czyli klasyczny napęd 4x4.

Dzięki temu Yaris Cross Hybrid AWD-i zużywa mniej paliwa i emituje mniej dwutlenku węgla niż jakikolwiek inny B-SUV z napędem na cztery koła. Jako uzupełnienie wersji AWD-i auto otrzymuje zawieszenie wielowahaczowe z tyłu oraz systemy wspierające jazdę poza asfaltem – selektor trybów jazdy w terenie, Trail Mode oraz system wspomagający zjazd ze wzniesienia.

Na podstawie danych homologacyjnych dla runku polskiego można śmiało stwierdzić, że Yaris Cross jest najoszczędniejszym hybrydowym SUV-em Toyoty. Model z napędem FWD zużywa minimalnie 4,4 l/100 km i emituje od 101 g/km dwutlenku węgla. Z kolei hybryda z napędem AWD-i zużywa od 4,7 l/100 km i generuje od 106 g/km dwutlenku węgla.

Yaris Cross w pięciu wersjach wyposażenia i w cenie już od 74 900 zł

Nowy Yaris Cross jest dostępny w wersjach Active, Comfort, Executive oraz Adventure o właściwościach terenowych, a także w dostępnej tylko w 2021 roku limitowanej wersji Premiere Edition. Do wyboru jest 9 lakierów nadwozia oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.

Już podstawowa wersja Active posiada pełen pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji. Na wyższy poziom bezpieczeństwa składa się także siedem standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami, znana już z Yarisa czwartej generacji z jesieni ubiegłego roku.

Cross w tej wersji jest ponadto wyposażony w system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, interfejsami Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Kierowca ma również do dyspozycji kolorowy 4,2-calowy ekran na tablicy wskaźników, podgrzewane lusterka elektryczne, klimatyzację manualną lub automatyczną dla wersji hybrydowej, podłokietnik oraz światła LED do jazdy dziennej. Cena wersji Active z silnikiem benzynowym zaczyna się od 74 900 zł, zaś z napędem hybrydowym od 88 900 zł.

Adventure jest jedną z trzech najwyższych wersji wyposażenia Yarisa Cross. Elementy, które w niej zawarto, podkreślają charakter prawdziwego SUV-a, który powstał zarówno z myślą o jeździe po mieście, jak i w terenie. Yaris Cross Adventure jest dostępny wyłącznie z układem hybrydowym z napędem FWD lub AWD-i. Jego cechy charakterystyczne to dwukolorowe nadwozie, osłona przedniego i tylnego zderzaka, relingi dachowe, ciemnoszare 18-calowe felgi aluminiowe, czarna podsufitka oraz specjalna tapicerka z elementami skóry i złotymi przeszyciami.

Auto jest wyposażone w nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym Full HD, do którego można dokupić nagłośnienie Premium Audio JBL z 8 głośnikami. Yaris Cross Hybrid w wersji Adventure jest dostępny w cenie od 115 900 zł.

Najwyższa wersja Yarisa Cross – Premiere Edition – wyróżnia się elektrycznie unoszonymi i otwieranymi bezdotykowo drzwiami bagażnika, wyświetlaczem HUD na przedniej szybie oraz skórzaną tapicerką z perforacją. Dodatkowo samochód w tej wersji posiada wszystkie elementy z znane z wariantu Adventure, dwukolorowe nadwozie i możliwość rozbudowania systemu multimedialnego o nagłośnienie klasy premium marki JBL. Koszt Yarisa Cross Premiere Edition dostępnego wyłącznie w 2021 roku to minimum 122 900 zł.

Produkcja Toyoty Yaris Cross rozpoczęła się w lipcu bieżącego roku. Auto powstaje w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji, natomiast silnik benzynowy i napęd hybrydowy są wytwarzane w polskich fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Pierwsze egzemplarze zostaną odebrane przez nowych właścicieli już w październiku.